ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 13:57




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 22:11 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Het is het jaar 1862, in Amerika woedt de oorlog, North tegen South.

Jason en John, twee broers, strijden aan de kant van de rebellen. John raakt zwaar gewond als de kogels langs hun oren vliegen. Colonel Jason beloofd gauw hulp te halen en probeert weg te komen, maar dan raakt hij in een mist, woud en bergen verdwaald, niets en niemand meer te zien.

Jawel, Vickie woont daar en er is feest, ze vieren de overwinning van North na ruim 125 jaar, maar dat loopt voor haar nu een beetje anders. Jason stuit op haar en neemt haar mee, gevangen en wel, komt zij erachter... hij komt niet uit deze tijd en de klap is groot als hij hoort dat ze verloren hebben! En hij moet nodig zijn broer redden...

Vickie stelt hem aan haar opa en oma voor en haar opa is helemaal enthousiast, want hij is zeer geinterresseerd in die tijd! Samen gaan ze naar de bibliotheek voor info maar onderweg raken ze in een gevecht terecht en raakt Jason gewond. Hij komt in het ziekenhuis (als de overleden man van Vickie want hij heeft geen id!).

Jason vind alles maar raar in deze wereld met vriezers en magnetron en natuurlijk de behandeling naar de zwarte mensen! Dan raakt Jason opstandig, en zo is hij de volgende dag zomaar verdwenen en waar is hij heen?

Terug in de tijd en Vickie weet niet hoe snel ze hem moet achtervolgen, samen met haar opa. Daar maken ze heel wat mee. Vickie komt terecht in het kamp van Noord en ze denken dat ze een spion is en ze wordt gevangen genomen. Opa probeert haar te redden en licht Jason in, die haar bevrijdt! Ondertussen heeft Jason zijn broer gered met medicijnen uit het ziekehuis van deze tijd.

Gauw proberen ze weer naar de toekomst te komen, want opa zijn gezondheid is slecht, ze gaan gedrieen. Maar eenmaal in deze tijd weten ze dat Jason weer terug moet, maar laat Vickie hem gaan?

Mijn beoordeling: 8

Ik vond het toch wel een matig boekje van Heather Graham, timeswept en dan ook nog eens anders dan anders... niet zoals ik haar ken. Wel leuk vind ik de North en South situatie en de oorlog, heel gevoelig. Goed uitgelegd en begrijpend, maar dat heen en weer gereis, tja, niks voor mij!

Daniëlle d.d. 27-10-2006

-----------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling