ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 11:48




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 18:12 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ik vond dit een superleuk boekje. Ik vond het eigenlijk gewoon een 10! Leuk, origineel, humor, passie, een verboden liefde en familiebanden. De andere twee boekjes vond ik ook al erg goed maar ik vond deze karakters nog net iets leuker. Ze zijn ook al iets ouder, hij is 37 en zij 32.

Benedict is de oudste zoon en wordt Mister Perfect genoemd. Hij heeft nog nooit een schandaal veroorzaakt, is politiek actief, is het prototype stijve aristocraat en is weduwnaar. Maar ja, dan ontmoet hij Bathsheba (wat is dat trouwens voor naam!) en voelt hij opeens van alles.
Bathsheba komt uit de beruchte familie DeLucey, een bonte verzameling van notoire oplichters. Ze weet dat ze geen partij is voor Benedict en afstand van hem moet bewaren. Maar dit wordt een beetje lastig als haar dochter van 12 op ontdekkingsreis gaat met de 13-jarige neef van Benedict. Ze gaan samen op pad om de jongelui op te halen en ja wat gebeurt er dan allemaal?

Benedict is echt yummie, ik vond de dialogen erg leuk, leuke subtiele humor, goede ontwikkeling van de karakters en goede passie (niet zo heel uitgebreid beschreven). De kids zijn heerlijk voortvarend en de vader van Benedict heeft toch weer een vinger in de pap.

Beoordeling: Een 10!

Saskia d.d. 21-09-2009

-----------------------------------------------------------------------------------------

Het is een wat apart verhaal waarin niet alleen Benedict Carsington en weduwe Bathsheba Wingate de hoofdrollen spelen, maar waarin ook Benedicts neefje Peregrine en Bathsheba’s dochter Olivia, een belangrijke rol hebben.
Eerst was ik wel gecharmeerd van de kinderen (12 en 13 jaar oud), maar naarmate het verhaal vorderde ergerde ik me steeds meer aan Olivia. Ze is een verwend wicht dat altijd haar zin krijgt en dat iedereen om haar pink kan winden.
Peregrine is dan weer het typische kind van een edelman .Hij werd door zijn ouders weggestuurd om door Benedict opgevoed te worden. Peregrine is zeer intelligent.
Benedict en Bathsheba is geen voor de hand liggend koppel, doordat zij uit een ‘schandaalfamilie’ afkomstig is. Benedict trekt zich daar niets van aan en wordt hopeloos verliefd op haar.
De opbouw van de relatie zit goed met genoeg erotiek.

Cijfer: 7,5

Martine d.d. 23-09-2014

-----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling