ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 11:34




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 609 - De enige uitweg
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 17:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ja jemig, weer zo'n boekje waarvoor een beoordeling moeilijk te geven is. Het is een behoorlijk heftig boekje, nogal gewelddadig en met hele aparte personages.
Het begint ermee, dat Ciaran (de held) op het slachtveld is en tot inkeer komt. Hij kan niet meer deelnemen aan de kruistochten. De beschrijving van het slachtveld is nogal gewelddadig.
Terug in Engeland redt hij een vrouw van de dood. Het hele dorp is uitgemoord (ook nogal bloederig) en zij is de enige overlevende. Hij neemt haar mee naar zijn kasteel waar ze wordt opgelapt door de bijzondere Marak (een albino en geneeskundige). Amarant vertelt dat zij op de vlucht is voor haar (2e) gewelddadige echtgenoot en dat hij het dorp heeft uitgemoord in zijn zoektocht naar haar. Ciaran beschermt haar en begint om haar te geven/houden. Het aparte aan het verhaal is, is dat zij dus 2 mannen (hoewel beiden gewelddadig) heeft gehad. Ciaran was een tempelier/monnik, hoewel uiterst mannelijk ook nog maagd! Erg bijzonder en eigenlijk voor een keertje wel leuk.
Er gebeurt veel in dit verhaal. De vaart zit er goed in. De manier van schrijven is absoluut van hoge kwaliteit. Ik dacht soms is dit een Candlelight hr? Het verhaal is namelijk zo gewelddadig (meerdere afgehakte hoofden) dat je echt even moest wennen. Het is absoluut voor die tijd kloppend. Het ging toen zo, maar voor romantische zieltjes is dit toch een verhaal waarbij je kan schrikken.
Het is dus een heel bijzonder verhaal, goed geschreven. De slechterikken zijn ook uiterst slecht. De held is een echte held. De heldin is dapper, maar haar personage is wat minder diepgaand. Ciaran en Marak stelen eigenlijk wel de show.
Het loopt natuurlijk allemaal goed af, maar wat een avonturen en spanning zeg! Na het lezen ben je doodmoe en eigenlijk wel blij dat het boekje uit is.

Mijn cijfer: Een cijfer geven is echt moeilijk. Het is gewoon anders dan anders en leest niet als een candlelight. Maar omdat ik de personages Ciaran en Marak zo bijzonder vond, is mijn cijfer een 8-.

Maaike d.d. 14-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het met Maaike eens, al vind ik het geweld niet zo heel erg om te lezen. Het is inderdaad een boekje waar je moeilijk een beoordeling over kunt schrijven, maar hij is zeker de moeite waard om te lezen.

Mijn cijfer: 8

Mascha d.d. 14-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een heel apart verhaal en erg moeilijk te beoordelen.

Mijn cijfer: ik zit inderdaad ook aan een 8- te denken

Sonja d.d. 15-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet ook niet zo goed hoe ik deze moet beoordelen. Hij is zeker niet slecht en ik ga zeker andere boeken van deze schrijfster proberen, hij las als een trein... en toch moeilijk te beoordelen... dat ben ik helemaal met de anderen eens!

Mijn cijfer: zeker een 8!!

Marissa d.d. 15-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een mooi, maar heel apart boekje. Als je er aan begint lees je het in een ruk uit (ik tenminste). Het is moeilijk te beschrijven wat ik er van vond. De hoofden vliegen je om de oren en toch staat de hartstocht om de hoek te kijken. De dame is al twee keer getrouwd geweest en hij is nog maagd. Alles is eigenlijk niet standaard zoals in vele boekjes … ach, ik kan er eigenlijk niets over schrijven. Lees het boekje gewoon eens, dat is het enige wat ik kan zeggen.

Beoordeling: heel bijzonder.

Nicole d.d. 04-06-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling