ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 23:44




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 17:49 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Goed verhaal, de relatie tussen hen wordt leuk verteld. Helaas zit er maar een absoluut minimum aan passie in het boekje en als ze elkaar op het einde vinden, hebben ze 'het' nog steeds niet gedaan. En dat is jammer omdat dát juist haar grootste angst is en een belangrijk gegeven in het verhaal. Je vraagt je toch af hoe 'het' uiteindelijk is gegaan, maar ja, dan is het boekje al uit.

Petra d.d. 05-11-2003

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een zeer goed opgezette roman is dit. Het verhaal speelt zich vooral af in Londen, in de 2e helft van de 19e eeuw.
Sarah wordt ten huwelijk gevraagd door de oudere Alfred Rappaport (even terzijde: hoe verzinnen ze zo'n naam!?), die een moeder voor zijn 2 dochtertjes wil. Sarah stemt toe. Zo was ze in ieder geval beschermd tegen de "vrienden" van haar vader. Hun huwelijk wordt een platonische; Sarah is daar heel gelukkig mee en sluit de meisjes in haar hart.
Helaas komt Alfred te overlijden. Sarah staat er helemaal alleen voor als blijkt dat de zakenpartner van haar man hem bedrogen heeft. Sarah moet werk zoeken om het hoofd boven water te houden.
Ze vertrekt naar Londen, de kinderen achterlatend bij de huishoudster, Emma Hollister. Ze belooft ze elk weekend op te zoeken.
Met schrijven probeert ze de kost te verdienen, maar ze schrijft niet "smakelijk" genoeg.
Een artikel dat zij zit te lezen op een bankje in Green Park, brengt haar op het idee een roman te schrijven over een "prins" en een actrice. Enthousiast staat ze op, maar omdat ze niet heeft gegeten valt ze flauw.
En daar begint haar verhaal! Ze schrijft het niet, maar beleeft het zelf!
De zeer vriendelijke en knappe Jeremy Brett neemt haar mee naar een tearoom, waar ze een aardige eetlust blijkt te hebben!
Eén van haar gaven, dat ze schitterend kan zingen, komt na dit voorval tot uiting. Ze komt uiteindelijk bij de betrouwbare Emil Von Keppel terecht, die nieuw talent voor zijn theater nodig heeft. Ze wordt een diva!
De enige man die ze in haar drukke leven toelaat is Jeremy, met wie ze een hechte vriendschap heeft gesloten. Echter...
Jeremy's oudste broer, die Sarah als fortuinzoekster betitelt, is bang dat haar verhouding met Jeremy een schandaal zal veroorzaken in zijn familie en probeert een einde te maken aan de relatie door Jeremy weg te laten sturen met het leger.
Harry Brett, Hertog van Ormond, snijdt zich echter in zijn eigen vingers! Hij wordt verliefd op haar, maar houdt ook vast aan zijn idee dat ze een fortuinzoekster is. Zijn gevoelens zijn intens tegenstrijdig en daardoor kan hij niet zien hoe Sarah werkelijk is.
Harry die denkt "een harde" te zijn, komt zeer bedrogen uit door de geweldige gevoelens die hij voor Sarah heeft!
Zelfs toen haar (pleeg-) dochtertjes werden ontvoerd door haar vader, en hij ziet hoe Sarah daar onder lijdt, kon hij nog niet geloven dat zij een goudeerlijke vrouw was.
Dit geeft ons heerlijk leesvoer natuurlijk! En daardoor komt het waarschijnlijk dat ik het een heerlijk boek vond! Ik heb tot 03.45 uur liggen lezen...
Ik zie dat het een nogal lange beoordeling is geworden ..... maar in ieder geval: een fijn boekje om erbij te hebben!

Hanny d.d. 08-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erotiek: Minpuntje is dat dit helemaal niet voorkomt terwijl dit voor Sarah toch een beladen onderwerp is. Jammer, het had echt bij het verhaal gehoord.
Bijfiguren: Zijn niet erg op de voorgrond. De theaterdirecteur, de broer van Harry en Sarah haar huishoudster hebben wel allemaal het beste met haar voor.
Spanning: De vader van Sarah is een schoft die zich bediend van chantage en ontvoering.

Beoordeling: Goed (cijfer 8)

Saskia d.d. 12-10-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben vanavond begonnen in deze CL en ben mij bijna doodgeschrokken! Helemaal niemand die met elkaar in bed eindigde, zelfs geen krolse katten te bekennen ... Dit is werkelijk waar de eerste CL die ik heb gelezen waarin dit niet gebeurde. En het is echt niet zo dat ik daarom zit te springen maar ik ben dit gewoon niet gewend !
Toen ik voor het eerst kennis maakte met de mannelijke hoofdpersoon en zijn eerste gedachten en uitspraken op papier las, had ik echt zoiets van “oh jee, die wordt een half gelezen boek’. Tel daarbij op dat hij niet zo groot is en niet echt knap; tel uit je winst !

Maar dit vergeet je allemaal als je in het verhaal zit. Het is een heel ander boek dan ik gewend ben en heb gelezen. Het is niet echt spannend, erotisch of wat je dan ook verwacht van een CL, maar op de een of andere manier pakte het boek mij wel en heb het (met onderbrekingen van het een en ander) in één ruk uitgelezen.

Zij is gewoon te goed voor woorden. Eerlijk en recht door zee (alhoewel ze een paar geheimen heeft voor de hertog). Hij wil niet geloven in haar onschuld en ziet in alles wat ze zegt of doet een bijbedoeling. Natuurlijk stapelen de misverstanden zich hoog op, maar niet zo dat je je er aan gaat ergeren.

En ach, ‘t zal geen CL zijn als het geen ‘eind goed al goed’ is.

Cijfers geven vind ik heel moeilijk, dus laat ik het erop houden dat het een vermakelijk, leuk boek is dat je goed kunt lezen als je twijfelt tussen een aantal boeken.

Pfffff, het valt niet mee een beoordeling te schrijven over een boek. Het klinkt namelijk nooit zo zoals ik het bedoel. Dus chapeau voor diegene die trouw telkens een beoordeling schrijft!

Anne-Marie d.d. 31 januari 2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is een nogal melancholisch verhaal, Sarah komt nogal meelijwekkend over en huilt veel. Harry is zeer stuurs en emotieloos. Erotiek komt er niet in voor, alhoewel het een paar keer kantje boord is.

Cijfer: 6,5

Martine d.d. 29-04-2009

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling