ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 19:54




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vurig is het hart
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 00:04 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Tja, wat moet ik hier nou over zeggen.....
Een liefdesverhaal dat zó anders is dat het moeilijk te beoordelen is zonder wat verder uit te wijden over de inhoud. Het betreft namelijk een opmerkelijke driehoeksverhouding.
De tot de Voorname Mensen behorende Emma ontmoet een man, een Ierse arbeider, en hoewel ze hem niet echt aardig vindt, intrigeert en fascineert hij haar wel. Ze kent zijn naam niet, weet helemaal niets van hem, maar hij maakt ongekende gevoelens bij haar los.
Emma ontmoet ook een vrouw, een Ierse vrouw, moeder van twee dochters en zwanger van een derde kind. Deze vrouw, Bria, lijdt aan tuberculose en is zwaar ziek.
Tussen de rijke, voorname Emma en de arme immigrante Bria groeit een innige vriendschapsband, een liefde zoals alleen twee vrouwen die voor elkaar kunnen voelen die geen zusters zijn.
En ja, de echtgenoot van Bria blijkt dus Emma's mysterieuze Ier te zijn die zielsveel van zijn echtgenote houdt.
En zo heb je dus een zeer vreemde driehoeksverhouding, want iedereen houdt van elkaar....
Niet leuk? Nee, niet leuk. Maar wel fascinerend, vertederend, warm en hartbrekend. Ik mag dan wel bij elke film in tranen uitbarsten, bij een boek overkomt me dit maar zelden. Gisteren liepen er, tijdens het lezen van dit boek, echter tranen over mijn wangen.
Het verhaal kent een 'happy end', maar het is een bitterzoete happiness.
In dit boek schrijft PW wat gedetailleerder dan in haar andere boeken, er is wat minder humor en de bijverhalen worden wat minder uitgediept.
Toch is ook dit weer een heel bijzonder boek waarvan ik echt blij ben dat ik ermee heb kennis kunnen maken.

Mijn cijfer: 8

Petra d.d. 18-04-2005

---------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling