ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 19 apr 2024 10:30




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Adora
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 18:50 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Eén van de laatste boeken van BS die ik nog niet in mijn bezit had. Ik heb hem pas bij Dreambooks weten te bestellen en vandaag heb ik hem dan ook al weer uitgelezen.
Het is het zoveelste boek van Mrs. Small waar ik wat mixed feelings over heb (het deed me denken aan Zenobia). Het was een intrigerend boek dat ik niet neer heb kunnen leggen maar mijn god wat heb ik me geërgerd! Veldslagen, omgevingen, personen worden prachtig beschreven. Het verhaal is meeslepend verteld maar dan de minpuntjes:
De kerel die "de man van haar leven" zou moeten zijn is een irritante, arrogante, macho bruut die ik met geen mogelijkheid aantrekkelijk kon vinden (ze wordt nota bene 2 keer door hem verkracht en de tweede keer beseft ze dat ze hem daartoe heeft gedreven, wel heb ik ooit!).
De man die ik daarentegen mijn eigen hart zou hebben geschonken (zoals ze dat zo mooi beschrijven), Alexander de grote, vindt veel te snel zijn einde. (Ik moet bekennen dat ik die personages gebaseerd op echte personen wel heel leuk vind).
Adora vind zichzelf een intelligente, vrijgevochten vrouw die niet buigt voor mannen (Zenobia was dat ook echt) maar ondertussen legt ze zich maar wat makkelijk neer bij de gebruiken van zo'n vreselijke harem. En dan gaan mijn haren ook nog recht overeind staan als ik lees over dat Bizantijnse rijk en de vreselijkste dingen die daar gebeurd zouden zijn en die BS ook zo (on)smakelijk weet te beschrijven. Pedofilie, marteling ik krijg er de kriebels van. Ik vond dat in, Als jij er niet was ook zo walgelijk.
Ik bezoek regelmatig het forum van BS en er is daar een lid dat altijd commentaar heeft op de neef-nicht relatie in Gedreven door hartstocht (een prachtig boek). Blijkbaar heeft zij met de eerder genoemde verschrikkingen minder moeite, geeft mij die neef en nicht maar! Ik kan niet zeggen dat het boek niet meeslepend was, maar af en toe nam het me mee naar plaatsen waar ik niet wilde zijn.........

Mijn cijfer: moeilijk om een cijfer te geven, maar vooruit: 7- (en een 8 voor Alexander)

Sandra d.d. 08-05-2004

------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling