ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:21




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als duizend sterren
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 18:02 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit is géén historische roman! Dit is een imitatie van Agatha Christie en dan nog een zeer slechte bovendien! Dit boek is een rechtstreeks vervolg op 'Dromen van verlangen'. Van Dromen van verlangen heb ik genoten, maar dit vervolg had nooit geschreven moeten worden. Lavinea en Tobias (privédetectives) krijgen een zaak om op te lossen en het hele boek kabbelt langzaam maar zeker naar de oplossing toe. Zij hebben dan toevallig ook nog een relatie met elkaar én het verhaal speelt zich af in de tijd van koetsen en kaarslicht en dat zal dan wel de reden zijn waarom het boek een historische roman heet te zijn. Dit is het 8ste Quickboek dat ik heb gelezen en het 1e dat ik liever niet had gelezen.

Mijn cijfer: 2 (en da's alleen nog maar vanwege de huishoudster met haar bessen).

Petra d.d. 29-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind Amanda Quick een van de betere schrijfsters van HR's en kan iedereen dus absoluut aanraden om boeken van haar aan te schaffen!
Het boek Als duizend sterren... dat is echter een draak van een roman. Ik heb het boek tot op de dag van vandaag nog steeds niet uitgelezen. Blijf iedere keer ergens op het midden hangen... Kortom, het schiet niet echt op. Ga er van de vakantie een dagje voor uitrekken en dan zal mijn commentaar in geuren en kleuren op het forum verschijnen... ben bang dat dat dus niet veel soeps zal zijn.

Cleopatra d.d. 25-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb van Amanda Quick buiten 'Als duizend sterren' alleen nog maar 'De piraat' en 'Bloesem in de storm'. Die twee laatsten vind ik geweldig, maar 'Als duizend sterren' is een echte, hoe zal ik het zeggen, uitzondering die de regel bevestigt. De meeste van haar boeken (nu ja, die twee die ik heb gelezen) zijn romantisch, hier en daar een beetje erotisch getint en er komt redelijk wat hartstocht bij te kijken. Als duizend sterren is meer een slechte detectiveroman. De paar romantische scénes zijn zo kort en vaak abrupt afgebroken dat ze er net zo goed niet in konden staan. Om eerlijk te zijn kan ik me er niet zo veel meer van herinneren, behalve dat ik dacht: had ik hem maar niet gekocht.

Mijn cijfer: een dikke onvoldoende, maar voor die paar korte goede stukjes nog een: 2,5

Sara d.d. 23-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen dat ik een andere mening omtrent dit boek heb dan de meeste van jullie hier. Ik vond het boek namelijk wel leuk. Ik geef toe, het is niet van het niveau dat je van Amanda Quick zou verwachten, maar ik vind het niettemin toch een leuk boek om een keer te lezen.
Dit boek is geen standaard HR. Er zit eigenlijk geen romantiek in dit boek. Toch merk je vooral in het begin van het verhaal dat er een zekere spanning heerst tussen Tobias en Lavinia. Dit maakt het verhaal vind ik wel interessant. Het boek heeft meer weg van een detective. Dat is denk ik ook de reden waarom veel mensen dit boek niet zo leuk vinden.

Mijn cijfer als boek: 7
Mijn cijfer als HR: 6

Jilly d.d. 14-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling