ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 23:45




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Op een bed van rozen
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 17:56 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Wederom een heerlijk Quick-boek en wonder boven wonder.... dit keer helemaal geen geheime genootschappen of pas ontdekte beschavingen (al speelt een mysterieuze steen dit keer een rol), maar wel een echte Quick-heldin en een echte Quick-held. Zij is slim, pittig, goedgebekt en grappig, hij is niet knap (ja, maken we dat ook nog eens mee!), maar wel een vent om van te houden. Ze hebben een hele leuke en eerlijke relatie met elkaar.

Mijn cijfer: 8,5

Petra d.d. 29-11-2003

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dit boek een verademing na de laatste (en eerste) twee boeken die ik van Quick gelezen heb (Als bloesem in de storm en Met een teder gebaar). Vooral die laatste was niet te lezen. Op de een of andere manier kwamen de gebeurtenissen niet tot hun recht. Niet goed omschreven. Maar Op een bed van rozen maakt veel goed en ik ben blij toch weer een boek van haar gekozen te hebben. Bij ons in de bieb is de keuze niet reuze!!

Monique d.d. 24-03-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een heerlijk boek om te lezen, een absolute Quick. Een heerlijke heldin (Alice) die zeker niet op haar mondje is gevallen en een held (Hugh) die niet knap is, maar wel heerlijk.
Eindelijk eens een AQ waar geen mysteries in voorkomen, alleen een steen.

Mijn cijfer: 7,5

Mascha d.d. 11-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal begint erg leuk met Alice en Hugh. Alice is goed van de tongriem gesneden en elke man of vrouw die tegen haar in gaat weet ze goed de kop in te drukken. Maar niet Hugh.
Ze hebben een leuke relatie, het begint met allemaal gebekvecht tussen de twee. De een vindt dit en de ander vindt dat. Het is erg komisch om te lezen hoe Alice haar gelijk wil bewijzen en Hugh... nouja, dat moet je dan maar zelf lezen!
Er zijn soms dialogen die leuk zijn, maar ook waarbij je je adem inhoudt in afwachting op wat er gebeurt (dit meestal als Alice maar door blijft razen en Hugh op de proef stelt).
De spanning probeerde Quick wel op te bouwen, maar volgens mij is dat niet echt gelukt. Zoals op het moment in de grotten, Hugh komt veels te snel tevoorschijn en alles eindigt gewoon te snel. Het is niet echt een opbouwende spanning.
Er zit wel humor in, maar niet zoveel. Dus als je een boek met humor wilt lezen kies deze dan maar niet.
Aan 'lichaamsbeweging' ontbreekt het ook niet! Soms ging het wel wat te snel maar dan ook weer niet. Gewoon precies goed, ik miste het niet echt!
Ik vond het heel erg leuk met Benedict en Dunstan waren ook heel erg leuk.
Gewoon een leuk verhaal om te lezen en ik zou hem absoluut herlezen. Het was elk cent van mijn uitgegeven geld waard.

Mijn cijfer: 8+

Hannie d.d. 03-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het heel jammer dat ik het boek uit heb. Wat een leuk boek zeg!
De personages in dit boek waren helemaal top. De held in dit verhaal heet Hugh de meedogenloze. Ik kwam er al snel achter dat hij helemaal niet zo medogenloos is. De heldin is niet op haar mondje gevallen. Ze weet Hugh iedere keer uit te dagen tot een discussie. Hierdoor zit het boek vol pittige dialogen.
Het boek ging over een groen kristal dat de sleutel is tot allerlei andere waardevolle stenen. Op het kristal rust een vloek. De held en de heldin in dit verhaal geloven niet in magie, daar zijn zij veel te nuchter voor. Toch vond ik het boek een magisch tintje hebben ondanks dat de vloek niet echt bleek te zijn. Ik weet niet precies waardoor dat kwam.
Echt een geweldig boek.

Mijn cijfer: 8,5

Jilly d.d. 28-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling