ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 16:00




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Liefde overwint (pocket)
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 17:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Liefde Overwint is een heerlijke pittige roman waarin de hoofdpersoon Alexandra een verarmd, vlot, humoristisch, jongensachtig (het liefst draagt ze ook jongenskleren) en eigengereid persoontje is. Ze redt de Graaf van Hawthorne van een moordaanslag en daardoor komt ze in een comprimerende situatie met hem terecht. Haar enigzins op geldbeluste moeder zorgt meteen dat er getrouwd wordt. Dit zeer tegen haar wil en tegen de wil van de oma van de graaf. De graaf heeft er minder problemen mee en wil uit medelijden met haar trouwen om haar daarna naar het plattenland te sturen. Echter, ze vinden elkaar al snel in het verhaal, maar er komt aan het geluk ook weer snel een eind omdat de graaf in het niets verdwijnt....
Alexandra is er kapot van, maar besluit er het beste van te maken en na het hart van oma te hebben gewonnen door hun gezamenlijk verdriet, wordt ze geïntroduceerd in het Londense uitgaansleven. Dit brengt de nodige moeilijkheden en komische situaties teweeg eer ze een daverend succes wordt. Als ze op het punt staat te hertrouwen met de graafs neef verschijnt plotseling de graaf weer ten tonele.
Hij blijkt ontvoerd te zijn geweest. Maar helaas is het een weerzien vol jaloezie en argwaan naar haar toe. Hij beschuldigd haar van alles en nog wat. Als hij erachter komt, dat al die beschuldigingen geen grond hebben, besluit de graaf zijn vrouw weer voor zich te winnen. Dat lukt hem, maar na weer een moordaanslag begint de graaf zijn vrouw te verdenken. Uiteindelijk komt het natuurlijk toch allemaal weer goed, al moet daar een dramatische gebeurtenis aan vooraf gaan.
Het leuke aan dit boekje is, is dat je ook de graaf zijn gedachten leest. En er zijn nogal komische bijrollen voor het huishoudelijk personeel weggelegd.
Het verhaal laat je niet los en ik kon het niet wegleggen todat het uit was. Helaas begon ik er voor het slapen gaan aan en daardoor werd het voor mij 3 uur in de nacht eer ik kon gaan slapen.
Dit boekje vond ik één van de leukste van McNaught!

Mijn cijfer: 9+

Maaike d.d. 20-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn eerste McNaught en zeker niet de laatse!!
Een goed verhaal met inhoud die je doet geloven dat je het echt allemaal kan voelen. Ik zat zo gevangen in het verhaal, het liet me maar niet los.
Zij zo sterk, alwetend met een eigen wil, maar toch naïef als een weerloos kind. Hij zo sterk, een man van de wereld, knap, een vrouwenversierder maar zonder vertrouwen in zijn medemens.
Ze zijn echt aan elkaar gewaagd en weten elkaar na verloop van tijd toch te vinden ondanks dat ze beiden zeer koppig zijn.
Een spannend verhaal met veel humor. Erotiek vind je niet in dit verhaal, maar de liefde die ze voor elkaar voelen spettert van de bladzijdes af.

Mijn cijfer: 9+

Charivy d.d. 20-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boekje was het lezen absoluut waard! Het verhaal gaat over Alexandra (een heerlijke, hartelijke wildebras), liefdevol opgevoed door haar grootvader, en Jordan Townsende, de liefdeloos opgegroeide, hooghartige graaf van Hawthorne.
Gedwongen, dus buiten hun wil om, trouwen ze.

De inhoudsopgave doet verwachten, dat het verhaal verloopt met intriges, jaloezie, wraak, trots en vooral passie. Het meeste klopt ook wel. Maar wat de passie betreft kom je bedrogen uit. Na de kus is het voor de lezeressen afgelopen. De "passie met de slaapkamerdeur open" mis ik wel in dit verhaal.

In ieder geval, voor de lezers die in boeken de erotiek kunnen missen als kiespijn, is dit een absolute aanrader!

Hanny d.d. 31-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling