ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:04




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 16:30 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
ETM's schrijfstijl bevalt me wel. Zeker de beschrijvingen van de reizen die worden gemaakt en het bezoek aan India, spraken mij al eerder aan in een boek van ETM (Vonken van hartstocht).
Om haar erfenis veilig te stellen, reist Raven Barrancourt af naar India, op advies van haar oudoom. Zij gaat naar haar neef (de bastaardzoon van haar oudoom), die werkt voor de Britse Oostindische Compagnie, want hij kan haar vast en zeker een groot bedrag lenen.
Ze komt op het schip terecht van kapitein Charles St. Germain, een roekeloze, felle, heetgebakerde kerel. Het blijkt dat hij degene is die haar op een avond bijna overweldigd heeft. Een prima aanzet tot een "haat staat tot liefde" verhaal.
Wat me opviel was, dat als er een misverstand was tussen Charles en Raven, dat relatief snel werd opgelost. Het stapelde zich dus niet oeverloos op (zoals bijvoorbeeld in een soap kan gebeuren). De misverstanden ontstonden o.a. doordat Raven en Charles elkaar soms niet uit lieten spreken, eerder geloof hechtten aan wat een ander vertelde, etc.
Helaas was Raven (uiteindelijk) zó idolaat van Charles, dat daar soms misplaatste onderdanigheid uit voortkwam. En daar moet ik niets van hebben!
Raven heeft de meest verschrikkelijke dingen meegemaakt in dit verhaal. Het stoorde me echter wel dat er zo veel "gesnikt" werd.
Dit boek zou me uitermate bevallen zijn als Raven een pinnige, pittige tante met een brutaal bekkie was gebleven tot het einde, en wat humor zou ook niet misstaan.
De Russische Dmitri, stuurman op het schip van Charles, de "Orient Star", is een sympathieke bijfiguur, die Raven vaak in bescherming neemt.
Ik heb geen spijt van de aanschaf van dit boek. Ik denk zelfs dat ik het over een jaar of wat weer eens ga lezen. Reden? Ik vind hém wel erg leuk!

Hanny d.d. 13-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling