ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 13:17




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als een ruwe diamant
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 16:13 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Weer een JL boek voor de tweede keer gelezen, eerste keer was mei 1995. Ook dit boek is zeer zeker de moeite waard. Je wordt ook hier onmiddellijk meegenomen in de belevenissen van de personages.
En wat een heldin zeg, bepaald geen katje om zonder handschoenen beet te pakken. De nieuwbakken koning met het gehavende gezicht en zijn reisgezelschap moeten alles uit de kast halen om de heldin in het gereel te krijgen/houden, prachtig om te lezen. Leuk boek maar een stuk minder humoristisch geschreven dan “Als een storm over de steppe”.

Mijn cijfer: 8+

Priscilla d.d. 01-12-2003

--------------------------------------------------------------------------------

Bij gebrek aan ongelezen boeken heb ik Johanna Lindsey "Als een ruwe diamant" nog eens uit de kast gehaald.
Heel leuk boek, dat je, ook al heb je het al eens gelezen, heel moeilijk weglegt. Het was echt al een hele tijd geleden dat ik het nog had gelezen, maar ik heb ervan genoten: humor van de bovenste plank.
Enig gebrek van Lindsey vind ik dat het soms toch wat erotischer mag zijn. Maar echt een topper van een boek.

Mijn cijfer: 9

Jodi d.d. 13-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een van mijn lievelingsboeken. Het leest heerlijk weg, leuke hoofdpersonen en leuke verwikkelingen. Je zit direct helemaal in het verhaal en leeft echt mee met de vrouwelijke heldin (Tanya). Ik vind eigenlijk alles goed aan dit boek. Heb het al vaker dan eens gelezen.
Bovendien is het boek niet te dik, wat betekent dat je het snel uit hebt. Aan de andere kant vind ik dit ook weer jammer, omdat ik zo'n soort boek niet lang genoeg kan zijn!

Mijn cijfer: een dikke 9

Marita d.d. 19-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een leuk boek.... een echte heldin.
En inderdaad is het boek niet al te dik en kun je het redelijk snel uitlezen.... en dat heb ik dus gisteren oftewel vannacht ook gedaan... het was tenslotte 01.15 uur toen ik ging slapen en moest er vanmorgen weer vroeg uit...

Natasja d.d. 20-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek een paar maanden geleden gelezen. Het is echt leuk. De hoofdrolspeelster is pittig en grappig.
Er zitten een paar leuke stukjes in het boek zoals dat ze uit het water komt en ze allemaal stomverbaasd naar haar zitten te kijken en ze zich afvraagt of ze soms twee hoofden gekregen heeft. Of dat ze in de koets een kistje met juwelen krijgt en het wordt meteen weer weggegrist als ze zegt dat het precies genoeg is om een ticket naar huis mee te betalen.

Lelie d.d. 20-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

O, heerlijk dit boek! Deze leest zo lekker weg, ik kon bijna niet stoppen met lezen!
De erotiek is niet uitbundig, maar de spanning tussen de hoofdpersonen maakt dat ruimschoots goed!!
Ik mis bij dit boek wel een epiloog, ik ben altijd benieuwd hoe het verder gaat.

Mijn cijfer: 9

Monique d.d. 20-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boek van JL leest lekker weg!!
Wat ik erg leuk vond was het feit dat dit een heel orgineel verhaal is. Het lijkt in niets op andere HR's die ik heb gelezen van JL. Het gaat over een prins die uit Cardinie komt en die naar Amerika gaat om zijn bruid op te halen. Leuk toch? Zij werkt natuurlijk niet mee.
De heldin heet Tanya en haar echte naam is Tatiana. Ze is een leuke meid die echt voor zichzelf opkomt. Ze laat zich niets wijsmaken!! De held in dit verhaal heet Stefan. Hij is echt een intrigerend personage. Het feit dat hij een litteken op zijn gezicht heeft maakt hem eigenlijk nog aantrekkelijker. Hij wordt er een beetje mysterieus door. Ik kon goed meeleven met de hoofdpersonen en ik kon niet wachten tot ze hun problemen zouden oplossen.
Een minpuntje van het verhaal vind ik dat Stefan Tanya in het begin van het verhaal billekoek geeft!! Ik hou er niet van als een man een vrouw slaat ook niet in boeken. Hij heeft gelukkig direct spijt, dus ik kan het hem wel vergeven.
Leuk boek dat zeker de moeite waard is!! Johanna Lindsey is een topschrijfster!!

Mijn cijfer: 8

Jilly d.d. 21-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Leuk boek, maar meer ook niet. Hij kon absoluut niet tippen aan Als een storm over de steppe. Stefan vond ik gewoon een eikel! Wat een chagrijn zeg, ook al had het een oorzaak, maar daar kon Tanya niets aan doen. Tanya vond ik erg leuk. Lekker recalcitrant. Origineel verhaal.
Ik ga nu het vervolg lezen. Gaat over Stefan's neef Vasili, die je overigens ook met liefde de nek om zou draaien.

Mijn cijfer: 7,5

Hélène d.d. 01-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling