ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 16:20




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De liefdesbrief
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:29 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit was een leuk boek om te lezen.
De heldin in dit verhaal heet Henrietta, ze loopt mank omdat ze een afwijking heeft aan haar heup. Er is haar verteld dat ze hierdoor geen kinderen mag krijgen omdat ze anders zou sterven tijdens de bevalling. Ze kan dus niet trouwen.
De held in dit verhaal heet Simon, hij zoekt een vrouw die wil zorgen voor zijn twee stiefzusjes. Hij is helemaal gek op kleding waar kant aan zit en is zelf de grootste importeur voor kant in Engeland.
Ik vond het een leuk verhaal om te lezen, toch had ik soms het idee dat de relatie tussen de hoofdpersonen niet echt uitgediept werd. Dat vond ik wel jammer.
Dit boek was dus wel leuk, maar niet een echte topper.

Mijn cijfer: 7

Jilly d.d. 10-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een lekker boek! Geen knetterende, kletterende wauw-roman, maar gewoon een lekker boek.
Eloisa James geeft zoals altijd blijk van een lekker droog gevoel voor humor dat met name in de gedachten van de personen regelmatig tot uiting komt.
De persoon Henrietta is vooral in het begin leuk; ze heeft dan een nogal geamuseerde houding tegenover de rest van de wereld. Halverwege het verhaal veranderd ze een beetje in een wat bang wezentje omdat daarna weer wat terug te keren naar haar oude zelf.
Simon Darby is wat minder makkelijk te leren kennen, zijn gedachten en gevoelens blijven vrij oppervlakkig.
Ze hebben echter een leuke relatie met elkaar en vooral Henrietta's flapuit-natuur is vaak leuk om te lezen.
Dwars door het verhaal loopt het verhaal van Esme en Sebastian. Hoewel op zich een apart en interessant verhaal had het voor mij niet gehoeven hier. Het is duidelijk dat het verhaal van Esme en Sebastian z'n vervolg krijgt, want hun verhaal eindigt halverwege.
Het is geen topper, dit boek, maar wel een lekker boek om te lezen.

Mijn cijfer: 7,5

Petra d.d. 17-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit was zeker een goed boek! In één ruk uitgelezen!
Wat mij tegenstond was dat Henrietta absoluut niet door een Londense dokter onderzocht wou worden. Van wat er verteld wordt hebben de plattelandsdoktoren alleen een vluchtige blik op haar heup geworpen, het bevallingsverhaal er bij opgeteld (oh, en even het feit dat Henrietta in een STUITligging was geboren negerend) en hun conclusie gegeven.
Ze is er dus echt heilig van overtuigd dat ze mismaakt is, en Simon niet waard is... wat Simon er ook over zegt!
Het hele liefdesbrief idee vond ik beschamend. Het idee alleen al om iemand op die manier in een huwelijk te lokken staan mij erg tegen. Wat voor een start maak je wel niet op die manier!
En dan de verhouding van Esme en Sebastian... we hadden in het deel hiervoor (Verleid door het maanlicht) al wat over hun kunnen lezen en nu wordt dat uitgebreid... wat de vaart uit het verhaal haalt. EJ had dat beter wat minder kunnen beschrijven en bv. de karakters van Simon en Henrietta kunnen uitdiepen.
Maar goed, ik heb zeker van dit boek genoten, en ben zeker benieuwd hoe Esme/Sebastian en Heleen/Reese weer bij elkaar komen.

Mijn cijfer: 8-

Nol d.d. 20-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek in één keer uitgelezen en vond het echt goed, maar toch miste er wel iets... zoals al eerder gezegd.
Wat mij het meeste stoorde was dat het verhaal van Esme en Sebastian er dwars doorheen liep, maar niet werd afgemaakt. Had er dan een apart boek van gemaakt of had het dan afgemaakt in dit boek. Dat irriteerde me ook wel... maar goed.. ik ben echt dol op de boeken van EJ, vind ze meestal ook wel echt super, maar deze was iets minder dan super.
In de twee vervolgen (waarvan er 1 half over Esme en Sebastian gaat en 1 over Helene en Rees) wordt het vast goed gemaakt.

Annabel d.d. 25-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boek vond ik zalig!
Inderdaad, Simon mocht iets "dieper" en het verhaal van zijn tante en haar "tuinman" had voor mij eigenlijk helemaal niet gehoeven. Ik kreeg af en toe het gevoel dat ik bij de buren in hun slaapkamer aan het gluren was!
De zusjes van Simon vond ik heel erg leuk. Vooral die schattige (en vaak spugende) Anabel die iedereen die ze aardig vond "mama" noemde.
Ik ben echt blij met dit boek en zal het vast nog eens lezen!

Hanny d.d. 03-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling