ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:53




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 09:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het 3e deel van een serie. Wat me in het eerste deel zo beviel was de relatie tussen de twee vrienden Marcus en Reggie. Deel 1 gaat over Marcus en dit boekje, deel 3, gaat over Reggie. En wederom is het de relatie tussen deze twee mannen die wat mij betreft dit boekje heel bijzonder maakt. Ik vind Reggie werkelijk een schatje. Hij is een man met vele fouten en onzekerheden, maar tegelijkertijd zie je hem gewoon voor je als een echte vent.
Cassie is openhartig en grappig, alleen op het einde heeft ze een moment van weinig vertrouwen, dat vond ik wel jammer.
Er worden veel familieleden en vrienden ten tonele gevoerd, maar toch is er genoeg aandacht voor de hoofdfiguren.
Het verhaal op zich stelt niet zoveel voor. Dit verhaal moet het voornamelijk hebben van de nogal kluchtig aandoende dialogen.
Zoals ook in de vorige delen, beginnen alle hoofdstukken met een mooie quote. Sommige daarvan zijn werkelijk juweeltjes.

Al met al vond ik het een heerlijk luchtig verhaal om te lezen en beoordeel ik 'm als Heel Goed.

Petra d.d. 09-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze heb ik in één ruk uitgelezen. In het begin zat ik de hele tijd te gniffelen, ik zag het al helemaal voor me toen de moeder van Reggie "op sterven lag" en dat al haar wensen, hoe vreemd ook, in vervulling moesten worden gebracht, hint, hint!
Helaas komt al snel de waarheid aan het licht en komt het niet echt meer ter sprake (af en toe een steek onder water), maar dat had beter uitgewerkt kunnen worden.
Wat mij tegenstond was dat Cassie te lang volhoudt dat ze niet bij elkaar passen, ze wil haar eigen oordeel niet meteen herzien... heel koppig!
En dat ze aan het eind geen blindelings vertrouwen in Reggie heeft was ook een domper.
Reggie was overigens geweldig! Echt een poepie, zoals hij een plan had bedacht om een "roekeloos imago" op te bouwen zodat de vrouwen zich voor zijn voeten zouden werpen. Hij is echt een dotje, maar daardoor had ik moeite om hem voorstellen als een typische held ( breedgeschouderd, lang, lekker).
Wat mij bij Cassie verwarde was dat zij steeds anders reageerde: eerst heel gevat, dan wat preuts en terughoudend en dan weer heel verleidend... er was geen pijl op te trekken.
Al met al heb ik wel genoten en kijk ik zeker uit naar het verhaal van Christian en Lucy!

Mijn cijfer: 8-

Nol d.d. 08-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De butler zei: "De invloed van vrouwen op de koning en de natie, mag niet onderschat worden. Als een vrouw haar macht goed gebruikt, bereikt ze haar doel voordat iemand het in de gaten heeft!"

Dit was echt een pocket voor bij het warme weer: Lekker luchtig. Maar toch heb ik een beetje een tweeledig gevoel. Af en toe kreeg ik de neiging het verhaal kinderachtig te vinden. En kan dat: Te veel humor? De leukste dialogen vond ik die tussen Marcus en Reggie (wat een vreselijke naam!): Heerlijk ad rem.
De quotes (alleen door de heren uitgesproken) zijn inderdaad heel erg leuk! Nou, nog eentje dan:

"In de omgang met het zwakke geslacht moet men er rekening mee houden dat vrouwen vaak iets anders zeggen dan ze bedoelen. Wee de man die het verschil niet begrijpt!"
Tóch heb ik ervan genoten!

Hanny d.d. 19-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boekje heel erg saai eerlijk gezegd.. Hoopte op wat meer spanning en zo. De humor was wel leuk ik heb af en toe wel plat gelegen.. Toen ik de eerder beoordelingen las dacht ik dat ik deze boekje wel leuk zou vinden maar dat is jammer genoeg achteraf niet zo. jammer heel jammer.. Ook in dit boekje waren de bijfiguren leuker dan de hoofdfiguren ondanks dat Reggie een leuke naam is.. Ze hadden wat meer met die weddenschap moeten doen. Vond het ook jammer dat je niks meer weet van die moeders en hun acties. Nou ja ik heb mijn oordeel toch klaar.

Humor : was wel leuk
Slot: Slap
Erotiek:Slap
Cijfer: 6,5

Chickening d.d. 17-07-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond deze ook niet zo heel erg geweldig. Leuk boekje, maar voor een Victoria Alexander viel hij tegen.

Ik vond het boek matig. Cassandra wil trouwen maar zoekt de perfecte man. En ja, niemand is in haar ogen perfect. Ook Reggie niet. Ze sluiten een weddenschap af dat ze voor elkaar de ideale man en vrouw zoeken. En ja, dat gaat natuurlijk helemaal mis. Ik vind dat Cassandra wel erg doorzaagt over de ideale man en er lang over doet om voor Reggie te vallen. Qua dialogen, erotiek en bijfiguren natuurlijk een echte Victoria Alexander dus nog absoluut de moeite waard.

Saskia d.d. 18-07-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit vond ik het leukste verhaal. Reggie was een schatje (wat een rotnaam trouwens) en zij is zo lekker pittig! Het leukste stukje vond ik dat ze met haar zus van persoon wisselt.

Beoordeling: 9,5.

Lucky-me d.d. 04-08-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De excentrieke Cassandra knapt huizen op, dat maakt haar een beetje excentriek voor die tijd en ze is op zoek naar de volmaakte edelman, dat is helemaal niet excentriek. Reggie (een verschrikkelijke naam) is juist een man die continue verliefd wordt en het nu eens anders wil aanpakken, maar dan ontmoet hij Cassie en tja, op zo'n vrouw moet je wel verliefd worden.
De dialogen zijn heerlijk snel en gevat, de lachmomentjes zitten er genoeg in. Het verhaal is erg leuk, heerlijk romantisch en zodra de weddenschap duidelijke vormen krijgt, wordt het boek nog leuker. Het hele boek heeft zo'n happy glow over zich heen hangen en houdt dit vast tot het einde dat toch gewoon erg goed was.

Enig nadeel is die grote familie Effington, tjonge jonge, ik kan het niet meer uit elkaar houden. Wie is familie van wie? Wie is al getrouwd? Heb ik dat boek gelezen of niet? Het wekt zo nu en dan verwarring op.

Cijfer: 9

Alicia d.d. 05-01-2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De stamboom van de Effingtons kan je hier bekijken : http://www.victoriaalexander.com/family-tree/

Marleen d.d. 05--1-2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling