ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 00:38




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De gouvernante
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:18 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Sja... wat ga ik nou zeggen? Ik heb het boek in ieder geval in één ruk uitgelezen en het is een tijd geleden dat dát me overkomen is.
Het is gewoon een hartstikke leuk boek, het knalt niet echt in de dialogen, de humor schalt niet van de bladzijden, de passie knettert niet echt, maar toch...
Het is een erg leuk verhaal, met een leuke held en een leuke heldin en het is een romantisch verhaal. Zij is eigenlijk leuker dan hij, maar samen zijn ze een heel leuk stel. Ze zijn (voor zover mogelijk) eerlijk en oprecht tegen elkaar en je voelt hun liefde op iedere bladzijde groeien.
Opa speelde een bijzonder grappige bijrol en haar relatie en openheid met opa was een genoegen om te lezen.
Al met al heb ik genoten en verheug ik me op alle volgende boeken van deze schrijfster.

Mijn cijfer: 7,75

Petra d.d. 21-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem vreselijk saai. Ik heb hem continue neergelegd. Ik hou van meer passie en avontuur. Het is me allemaal te netjes geschreven. Ik hou van strijd waar de vonken van af vliegen zeg maar hehe. Of onschuld en ontroering. Kleine Selena kon mijn hart beroeren :).

Karin d.d. 01-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een leuk boek om te lezen en ik kan niet wachten op de vervolgen. Het is duidelijk in het boek dat er een paar vervolgen komen.

Mijn cijfer: 8-

Marsha d.d. 07-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Deze roman is echt subliem! Leest als een trein en is ongelofelijk grappig, vertederend en zeer romantisch. Echt de moeite waard! Ik vind deze roman zelfs zo goed dat ik al uitkijk naar haar tweede roman. Desnoods lees ik haar andere romans wel in de oorspronkelijke Engelse versie. Veel te goed om te laten liggen!

Leila d.d. 28-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een zalig boek. Heerlijk luchtig. Tevens absoluut leuke bijrollen; vooral grootvader. 'k Wou dat ik er zo eentje had!
Een zeer fijne afwisseling met zwaarder werk zoals dat van Constance Gluyas.
Ik hoop dat we op korte termijn weer iets van haar kunnen lezen (in het Nederlands dan).

Hanny d.d. 29-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen dat ik dit wel een bijzonder boek vond. Het verhaal ben ik eigenlijk gewoon nog niet tegengekomen of iets dat in de buurt komt.
Die ouwe lady was wel een KRENG zeg, ik kon haar nek wel omdraaien. Opa was natuurlijk wel sweet. Lord Greyley was top en Anna ook.
Was echt een leuk verhaal. Ik heb het met plezier uitgelezen.

Mijn cijfer: 8+

Hannie d.d. 13-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek met veel plezier gelezen. De volgende delen heb ik al in het Engels besteld, dus dat zegt wel genoeg wat ik er van vind zeker!

Mijn cijfer: 8

Lizzie d.d. 13-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Gisteravond kwam de buurvrouw dit boek brengen, de ECI had het bij hun bezorgd omdat er bij ons niemand thuis was en vanochtend, om half 12, had ik het al uit!! Zo geweldig leuk vond ik het boek!
Anna en Anthony vond ik echt leuke personages.... en natuurlijk het einde..... SUPER!!!
Het verhaal was heel leuk in elkaar gezet. Al leek het wel aardig op de Sound of Music: gouvernante moet vervelende kinderen een beetje in toom houden.. en voogd weet zich geen raad met de kids... Toch heel erg leuk. En het is lang geleden dat een boek mij zolang in bed heeft kunnen houden!!

Mijn cijfer: 10- (omdat absolute perfectie niet bestaat)

Annabel d.d. 21-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb tijdens het lezen meerdere malen in een deuk van het lachen gelegen, dat mijn moeder zich begon af te vragen of ik nog wel helemaal in orde was. Ik heb haar het boek toen gegeven en raad eens wie er niet meer bij kwam van het lachen???
Ik vind het dus een echte aanrader!!!!!!!!!

Lieveke d.d. 15-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het echt een heerlijk boek!! Vooral de humor, meerdere keren heb ik hardop gelachen. Haha, steeds over die arrogante grote neus van Anna enzo, echt super geinig. 5 'leuke' kindertjes erbij, en dan die Opa Phineas, hahaha, leuke vent joh!!
Leuk romantisch verhaal met een gezellig eind. Ik vond het ook zo edel van Anna om van Miss Melton een gravin te maken, ik zou i.p.v. dat d'r haar uit d'r hoofd getrokken hebben!!
Greyley en Anna zijn de perfecte hoofdpersonen en dat maakt het boek ook zo leuk. Allebei koppig, trots en eigenwijs...

Mijn cijfer: 9

Sharon d.d. 20-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

UIT!!!! Nadat jullie (bijna) allemaal zo enthousiast waren over het boek kon ik niet achterblijven. Dus toen ik 'm deze week vond in de Slegte heb ik 'm dan ook maar meteen gekocht. Ik ben er gisteravond mee begonnen en heb hem net uit!
En ik vond hem in een woord GEWELDIG!! WAUW!
En het deed mij ook denken aan Anna and the King. Het flitste zo door mijn hoofd.
En vooral het stukje als Anthony denkt dat Rupert verliefd is op Anna lag ik helemaal in een deuk.
Ach, ik hoef jullie niks te vertellen. Voor de gene die 'm nog niet gelezen hebben. LEZEN, DIE HANDEL!!!


Mijn cijfer: 9+

Hanane d.d. 20-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Heb hem nu ook uit, en het was echt een goed boek. Heb vaak moeten lachen met de opa van Anna!

Nickie d.d. 20-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit weekend heb ik op twee avonden 'De gouvernante' erdoor geslagen. Het was een pracht van een boek!!!
Hoe die twee lekker elkaar niet kunnen uitstaan. hihi. Heb er echt van genoten. En dan haar vader; een stille bemoeial.

Mijn cijfer: zeker een 8,5!

Amargith d.d. 16-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een heerlijk boek, leest lekker. Alleen gebeurt er weinig in het verhaal. Het draait allemaal om het oppassen op de kinderen. Er zit een beetje humor in, een beetje erotiek, leuke hoofd- en bijfiguren en één hele irritante.
Toch een aanrader, leuk voor de afwisseling.

Mijn cijfer: zeker een 8-

Sonja d.d. 08-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling